Redukcja piersi

pomniejszanie piersi

Chirurgiczne zmniejszenie piersi to zabieg, który pozwala nie tylko na zmianę rozmiaru biustu, ale często jest również wskazaniem ze względów zdrowotnych.

Kobiety, które decydują się na operacyjne zmniejszenie piersi chcą poprawić jednocześnie swój komfort życia jak i ich estetyczny wygląd.

Na czym polega zabieg pomniejszania piersi?

Zabieg zmniejszenia piersi polega na wycięciu nadmiaru gruczołu piersiowego, tkanki tłuszczowej i skóry. Cięcie wykonuje się w dolnej części piersi, dzięki czemu blizny są mało widoczne. Piersi są odpowiednio modelowane nadawany im jest pożądany kształt. W przypadku dużej redukcji rozmiaru biustu, wykonywana jest także korekta lokalizacji brodawki oraz lifting unoszący piersi.

• ryzyko powstania wad postawy w wyniku obciążenia przez zbyt duży biust,
    • ból piersi i pleców wynikający z ich dużego rozmiaru.
    • piersi asymetryczne
    • za duże piersi nieproporcjonalne do sylwetki
  • choroby obrębie gruczołu sutkowego
  • duże blizny skutkujące spadkiem elastyczności skóry

Wykonanie nacięcia skóry w miejscach, które w sposób naturalny pozwolą na ukrycie blizn; w dolnej części piersi i wokół otoczki brodawkowej.

Precyzyjne założenie w miejscu nacięć cienkich szwów.

Wykonanie liftingu drugiej piersi.

Nałożenie opatrunków

Po operacji pomniejszania piersi może występować ból i tkliwość piersi. Objawy te powinny powoli ustępować wraz z upływem czasu. Większość dolegliwości można złagodzić przy pomocy leków przeciwbólowych.

Obowiązuje zakaz wykonywania ćwiczeń siłowych i dźwigania ciężarów przez okres miesiąca. Powrót do ćwiczeń wykorzystujących górne partie ciała po około 6 miesiącach.

Dobór implantów piersiowych jest kwestią indywidualną dla każdej kobiety, zależną od czynników takich jak wielkość i kształt biustu. Finalny efekt uzależniony jest od wymiaru implantów. Przy tym zabiegu brane są pod uwagę przede wszystkim oczekiwania pacjentki. Przy doborze implantów piersiowych chirurg plastyczny ocenia:

• szerokość piersi,
  • obwód klatki piersiowej,
  • rozstawienie piersi.

Wybór implantu pozostaw najlepiej swojemu chirurgowi, który dopasuje dla ciebie najlepsze rozwiązanie, i dokona to czego oczekujesz najlepszym możliwym sposobem.

W dniu zabiegu pacjentka powinna być całkowicie na czczo, a dzień wczesniej nie spożywać ciężkostrawnych posiłków. Przed zabiegiem konieczne jest wykonanie zaleconych badań na 5-6 tygodni przed planowanym terminem wykonania zabiegu.

Do tych badań najczęściej należą badania krwi i moczu. Zalecane jest również zrobienie posiewu bakteriologicznego z przedsionka nosa, badania RTG oraz badanie EKG serca. Dodatkowo chirurg plastyczny zleca badania USG piersi, a kobiety powyżej czterdziestego roku życia powinny wykonać mammografię.

W sytuacji gdy członków rodziny występował rak piersi, chirurg zaleca dodatkowe badanie mutacji BRCA-1, oraz konsultacje onkologiczne przed wykonaniem zabiegu powiększania piersi.

Najlepszym terminem do wykonania zabiegu powiększania piersi w czasie cyklu miesiączkowego kobiety jest okres między siódmym a dwunastym dniem cyklu. Zabieg powiększania piersi nie wykonuje się w czasie trwania miesiączki.

Zaleca się odstawienie wyrobów tytoniowych w kresie dwóch tygodni poprzedzających zabieg. W tym okresie nie zaleca się również zażywania leków rozrzedzających krew takich jak jak aspiryna, a także witamina E.