Plastyka brzucha

abdominoplastyka

Plastyka brzucha to zabieg chirurgiczny mający na celu poprawę wyglądu brzucha poprzez usunięcie nadmiaru skóry i tłuszczu oraz wzmocnienie osłabionych mięśni brzucha.

Do zabiegu plastyki brzucha kwalifikują się osoby, które cierpią na nadmiar skóry i tłuszczu w okolicach brzucha, często spowodowany znaczną utratą wagi, ciążą lub starzeniem się, oraz osoby, których mięśnie brzucha są osłabione i nie reagują na ćwiczenia fizyczne.

Na czym polega zabieg plastyki brzucha?

Operacja polega na nacięciu skóry nad spojeniem łonowym, odpreparowanie płata skórno-tłuszczowego do wysokości łuków żebrowych, usunięcie nadmiaru skóry i zeszyciu rany.

• rozstępy po przebytej ciąży
    • obwisła skóra na brzuchu
    • wzwiotczenie powłok brzusznych

2 doby

3-4 tygodnie

Wykonanie nacięcia skóry nad spojeniem łonowym.

Odpreparowanie płata skórno-tłuszczowego i wycięcie skóry.

Założenie szwów.

Nałożenie opatrunków.

Po procedurze korekcji powłok brzusznych może występować ból i tkliwość. Objawy te powinny powoli ustępować wraz z upływem czasu. Większość dolegliwości można złagodzić przy pomocy leków przeciwbólowych przepisanych przez lekarza.

W okolicy pozabiegowej mogą pojawić się zasinienia. Ból i zasinienia znikają najczęściej w ciągu 14 dni od wykonania zabiegu. Delikatny obrzęk powłok brzusznych może się utrzymywać nawet do 60 dni od wykonania zabiegu.

Obowiązuje zakaz wykonywania ćwiczeń siłowych i dźwigania ciężarów przez okres 3 m-cy.

Efekty zabiegu plastyki brzucha mogą być trwałe, ale mogą być również zależne od zachowania zdrowego stylu życia i utrzymania prawidłowej wagi.

Potencjalne ryzyka i powikłania po zabiegu plastyki brzucha mogą obejmować infekcje, krwawienia, zniekształcenia, bliznowce czy asymetrię brzucha.

Tak, zazwyczaj zaleca się unikanie intensywnych ćwiczeń przez określony czas po zabiegu.