Powiększanie piersi implantami

powiększanie biustu, powiększenie piersi

Chirurgiczne powiększanie piersi powszechnie uznawane jest za jeden z najczęściej wykonywanych zabiegów chirurgii plastycznej, który ma na celu poprawę rozmiaru oraz kształtu kobiecych piersi.

Kwalifikacja do zabiegu powiększanie piersi poprzedzona jest konsultacją lekarską wykonaną przez chirurga, w trakcie której pacjentka wybiera wielkość i kształt implantu oraz otrzymuje kompletny zestaw informacji dotyczących zabiegu, takich jak: formy znieczulenia, procedury zabiegowej oraz możliwości wystąpienia ewentualnych powikłań.

Na czym polega operacja powiększania piersi?

Operacja powiększanie piersi przeprowadzana jest w znieczuleniu ogólnym i trwa około półtorej godziny. Najcześciej implanty są umiejscowione pod mięśniem piersiowym z dolną częścią implantu pod gruczołem (dual plane). Cięcie znajduje się w fałdzie podpiersiowym lub na otoczce. Po wykonaniu zabiegu powiększania piersi zakładane są szwy, które usuwane są po 8-10 dniach od operacji.

• poprawa kształtu i wielkości piersi po przebytej ciąży
    • wrodzony niedorozwój (asymetria) jednej lub obu piersi
    • zaburzenia rozwoju piersi typu „pierś tubularna”
    • powiększenie rozmiaru piersi
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • choroby w obrębie gruczołu sutkowego
  • ciąża i karmienie piersią

8-10 dni po zabiegu

Wykonanie nacięcia skóry w fałdzie podpiersiowym lub wokół otoczki

Precyzyjne zamknięcie naczyń krwionośnych, wszczepienie implantów, zaszycie rany.

Wykonanie procedury na drugiej piersi.

Założenie opatrunków.

Po procedurze powiększenia piersi może występować ból i tkliwość piersi. Objawy te powoli ustępują wraz z upływem czasu. Większość dolegliwości można złagodzić przy pomocy leków przeciwbólowych, które są przepisywane przez chirurga.

Obowiązuje zakaz wykonywania ćwiczeń siłowych i dźwigania ciężarów przez okres miesiąca.

Po zabiegu pacjentka otrzymuje stanik pooperacyjny, który używa 24h/dobę przez 1 m-c. Pielęgnacja blizn zaczyna się po ok 2-3 tygodniach po odpadnięciu wszystkich strupków. W celu polepszenia wyglądu blizny polecamy używanie gumy silikonowej przez ok 2-3 m-ce.

Dobór implantów piersiowych jest kwestią indywidualną dla każdej kobiety, zależną od czynników takich jak wielkość i kształt biustu. Finalny efekt uzależniony jest od wymiaru implantów i rozmiaru piersi. Przy doborze implantów piersiowych chirurg plastyczny ocenia:

• szerokość piersi,
  • obwód klatki piersiowej,
  • rozstawienie piersi.

Wybór implantu to kompromis pomiędzy oczekiwaniami pacjentki i możliwościami anatomicznymi.

W dniu zabiegu pacjentka powinna być całkowicie na czczo, a dzień wczesniej nie spożywać ciężkostrawnych posiłków. Przed zabiegiem konieczne jest wykonanie zaleconych badań na 5-6 tygodni przed planowanym terminem wykonania zabiegu.

Do tych badań najczęściej należą badania krwi i moczu. Zalecane jest również zrobienie posiewu bakteriologicznego z przedsionka nosa, badania RTG oraz badanie EKG serca. Dodatkowo chirurg plastyczny zleca badania USG piersi, a kobiety powyżej czterdziestego roku życia powinny wykonać mammografię.

W sytuacji gdy członków rodziny występował rak piersi, chirurg zaleca dodatkowe badanie mutacji BRCA-1, oraz konsultacje onkologiczne przed wykonaniem zabiegu powiększania piersi.

Najlepszym terminem do wykonania zabiegu powiększania piersi w czasie cyklu miesiączkowego kobiety jest okres między siódmym a dwunastym dniem cyklu. Zabieg powiększania piersi nie wykonuje się w czasie trwania miesiączki.

Zaleca się odstawienie wyrobów tytoniowych w kresie dwóch tygodni poprzedzających zabieg. W tym okresie nie zaleca się również zażywania leków rozrzedzających krew takich jak jak aspiryna, a także witamina E.