Plastyka warg sromowych

Plastyka warg sromowych to rodzaj chirurgicznej procedury, która ma na celu zmianę kształtu i wyglądu warg sromowych u kobiet.

Jest to zabieg często wykonywany z przyczyn estetycznych lub medycznych, takich jak korekta asymetrii lub likwidacja nadmiernego napięcia tkanek.

Na czym polega zabieg plastyki warg sromowych?

Zabieg plastyki warg sromowych to operacja zmieniająca kształt i wygląd warg sromowych u kobiet. Istnieją różne techniki, takie jak redukcja warg sromowych mniejszych, augmentacja warg sromowych większych, redukcja warg sromowych większych i korekta asymetrii. Procedura jest wykonywana ambulatoryjnie pod znieczuleniem, a rekonwalescencja jest niezbędna do prawidłowego gojenia się tkanek. Plastyka warg sromowych jest stosowana ze względów estetycznych lub medycznych w celu złagodzenia dyskomfortu spowodowanego nadmiernym napięciem warg sromowych. Decyzja o wykonaniu tego zabiegu powinna być dokładnie omówiona z doświadczonym chirurgiem plastycznym.

• Korekta asymetrii /deformacji nabytej lub wrodzonej warg sromowych
    • Przerost warg sromowych
    • Dyskomfort fizyczny
    • Zaburzenia funkcji sromu, takie jak utrudnienia w higienie, oddawaniu moczu lub stosunkach seksualnych
    • Zmiany po wcześniejszych zabiegach
  • Infekcje układu moczowo-płciowego
  • Choroba nowotworowa
  • Uszkodzenia naskórka w okolicy przestrzeni zabiegowej
  • Ciąża i okres karmienia piersią
  • Miesiączka

Ogólnie zalecany czas „abstynencji” pozabiegowej to 6 tygodni, ale wszystko zależy od zakresu zabiegu oraz procesu gojenia, który jest bardzo indywidualny.

Zagojenie się operowanych miejsc powinno nastąpić po 10-14 dniach od operacji, choć opuchlizna może utrzymywać się jeszcze do 8 tygodni.

Zabieg jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym, więc nie jest bolesny. W pierwszej fazie gojenia się ran, kilka dni do tygodnia, może być konieczne korzystanie ze środków przeciwbólowych.